Sestdiena, 2024. gada 21. decembris

Vārda diena: Saulcerīte, Tomass, Toms

Latvijas Sabiedriskie Mediji

Preses relīzes

Labdarības maratonā „Dod pieci!” iespēja uzkāpt Everestā

Šogad sabiedrisko mediju labdarības maratona „Dod pieci!” laikā norisinās nebijis izaicinājums – „Kāpiens Everestā”. Tā ir iespēja simboliski sasniegt 8848 metrus augsto virsotni, veicot 17 696 soļus uz 50 cm augsta pakāpiena. Katras dienas kāpiena patrons ir uzņēmums, kas labdarības maratona „Dod pieci!” mērķim ziedojis vismaz 10 000 eiro, bet tā pievarēšanā savu artavu var sniegt ikviens entuziasts.

Jau otro gadu kopā ar lielajiem ziedotājiem labdarības maratona „Dod pieci!” laikā līdzās stikla studijai gan dienu, gan nakti ir iespēja sevi fiziski izaicināt un pieredzēt labdarības maratona radīto kopības sajūtu. Šogad par Everesta sasniegšanas iespēju gādā maratona lielie ziedotāji un patroni, kuri ziedojuši vismaz 10 000 eiro: IT kompānija „Zabbix”, „KPMG Latvijā”, Dr. Apines zobārstniecības klīnika, „Compensa Life”, „Rimi Latvia” un „Straumann Latvia”.

„Kāpiens Everestā sniedz jaudīgas sajūtas! Novēlu, lai labdarības maratons norit jaudīgi un lai izturība visiem – kopā mūsos ir spēks!” novēl „Compensa Life” pārstāve Kristīne.

Ikviens interesents ir aicināts jebkurā diennakts stundā sniegt savu artavu, lai palīdzētu „Dod pieci!” patroniem pievarēt šo izaicinājumu un „sasniegt” Everesta 8848 metrus augsto virsotni. Katram kāpējam ir atvēlētas 20 minūtes, kuru laikā var uzkāpt tik daudz reižu, cik katra paša spēkos. Kāpienu iespējams veikt vienatnē, tāpat līdz var ņemt draugus, ģimenes locekļus, kolēģus un citus tuvus cilvēkus. Papildu izaicinājumam var izmantot hanteles, smaguma somu vai citu aprīkojumu. Apskatīt pieejamos laikus un kāpienam pieteikties var šeit: https://saite.lv/kapienseveresta.

Šobrīd rit maratona ceturtā diennakts, un Everesta virsotne sasniegta jau trīs reizes. Kāpiena jaunākajai dalībniecei ir vien seši mēneši, bet vecākajam kāpējam 78 gadi. Izaicinājumā piedalījušies dažnedažādākie personāži – gan labdarības maratona atbalstītāji, gan citi sportisku aktivitāšu entuziasti, tostarp ugunsdzēsēji, mediķi, policisti, Latvijas nacionālie bruņotie spēki, sportisti, alpīnisti ar kalnu ekipējumu, Ziemassvētku vecītis, kā arī citi aktīvi kāpēji. Šobrīd aktivitātes rekords ir 20 minūtēs veikti 637 pakāpieni, ko paveica Pulkveža Oskara Kalpaka profesionālās vidusskolas students.

Kāpiens notiek teltī Doma laukumā līdzās labdarības maratona stikla studijai. Apģērbu ieteicams izvēlēties atbilstoši laika apstākļiem, ņemot vērā, ka telts ir apsildīta. Līdzi jāņem maiņas sporta apavi, savukārt sporta tērpu ieteicams uzvilkt jau iepriekš.

Šogad labdarības maratons palīdz cilvēkiem, kurus no dzīvības šķir nauda

Sabiedrisko mediju labdarības maratons “Dod pieci!” šogad no 13. līdz 19. decembrim pievēršas veselības aprūpes trūkumiem Latvijā, izgaismojot finansiālo bezizeju, ar ko saskaras cilvēki ar kritiskām un akūtām veselības problēmām, kuriem nepieciešama tūlītēja palīdzība, bet valsts ārstēšanās izmaksas nesedz. Tie ir gadījumi, kad cilvēkus no dzīvības šķir konkrēta un pašiem nesasniedzama naudas summa.

Ik gadu labdarības maratons aktualizē kādu sabiedrībā nozīmīgu tēmu un atbalsta tās sabiedrības grupas, kurām tas ir patiesi nepieciešams. Labdarības maratona virsmērķis ir cilvēciskāka vide – katrs „Dod pieci!” stāsts ir par to, kur mums kā sabiedrībai ar sevi vēl jāstrādā.

„Dod pieci!” organizē Latvijas Radio sadarbībā ar Latvijas Televīziju un sabiedrisko mediju portālu LSM.lv. Projekta partneris ir labdarības organizācija Ziedot.lv. Labdarības maratona norises partneri ir „AJ Power”, Luminor banka, „Narvesen”, „Bonava Latvija”, „KPMG Latvia”, Apines zobārstniecības klīnika, „Compensa Life”, „Rimi Latvia”, „Straumann Latvia” un IT kompānija „Zabbix”. Komunikācijas kampaņu veido reklāmas aģentūra „Magic”. „Dod pieci!” palīdz arī vairāk nekā 20 uzņēmumi: „Gemoss”, „AlanDeko”, mēbeļu ražotājs „ISKU”, SIA „Egļu piegāde”, „Gutenbergs”, „Toi Toi”, „Mega Sargs”, „Brinks”, „Lindstrom”, „Alma”, „Lavazza”, „My Fitness”, „Euronics”, „Limpo”, „Laima”, „Elis”, „Modul”, „Magnum NT”, „Rimi Latvia”, „New Black”, „Visual Media”, „DScreen”, „Skrivanek Baltic”, „Maiznīca Flora”, „Printful”.

Papildu informācija:

Ilze Lujāne
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Latvijas Radio
Tālr.: +371 29795463
Doma laukums 8, Rīga, LV-1505
www.latvijasradio.lv